Konverteringsoptimering
Du kan skapa ett bättre resultat utan att investera stora pengar i olika medier. Börja jobba med Konverteringsoptimering!
Många företag lägger idag stora pengar på både Google Ads och SEO (sökmotoroptimering) utan att fundera över bra sidan är på att konvertera besökaren till kund. Men det är egentligen det första man behöver se över – annars kan kampanjen misslyckas helt, fastän den drar in besökare.
Vi på WSI lägger vikt vid att optimera sidan för bästa konvertering. Det gör vi genom lång erfarenhet och en rad insatser som vi ser ger goda resultat. Vi pratar gärna konvertering med er!
Hur kan konverteringsoptimering ge bättre resultat?
Förstå din besökares avsikt
Genom att du visar att du förstår vad din besökare söker efter, kan du på ett effektivt sätt skapa en kommunikation som växer kundens intresse. Vi ser till att strukturera sidan så besökaren blir en ny lönsam kund.
Genom att guida besökaren rätt kommer också förbättrade resultat
När en besökare kommer till er sida, söker hen efter något specifikt. Men om det blir svårt att hitta det so hen söker, lämnar de snabbt er sida och går till någon konkurrent – helt i onödan!
Vi hjälper företag att förstå kunden
När man optimerar konverteringen måste man börja från kundens sida av bordet. Vi ska se till att de får all info de behöver och känner att de gjort ett bra val – er service eller produkt.
Trygghet är något vi söker efter, också på en hemsida
När ni får en ny besökare är det viktigt att de känner sig trygga. Men vilken trygghet söker man efter, och hur kan vi som företag få kunden att känna sig säker? Det finns en hel del tips som vi kan bistå med!
Du har mindre än 4 sekunder på dig!
Vi blir allt otåligare. Detta innebär att tiden vi har på oss att visa för en besökare att de kommit rätt numera är så kort att det har blivit en konst att få det att fungera. Otåligheten gör också att det är vissa saker som man bör undvika att använda sig av på en hemsida. WSI kan ge dig en grund till hur du lyckas!
Ta hjälp av någon partner med erfarenhet
Genom att vi löpande gör tusentals tester varje år, har vi skapat oss en god bild av vad som fungerar. Vi vill gärna hjälpa också er att ta in fler kunder genom att optimera konverteringen i era digitala kanaler.
Visste du detta?
Som vi noterade tidigare har vi mindre än 4 sekunder på oss att skapa intresse från den som besöker vår sida. Men det finns en hel del andra detaljer som ibland kan göra stor skillnad i om ni lyckas eller inte. Vi samarbetar också med ledande företag som enbart arbetar med konverteringar. Genom deras och vår kunskap får en mycket gedigen kunskapsbank att plocka från.
Här hittar du svaren på dina frågor Konverteringsoptimering
För att du ska få en besökare på hemsidan att göra det du vill att hen gör, behöver du förstå kundens behov och på vilket sätt som du kan hjälpa hen. Många företag vill gärna visa upp vad de kan, men glömmer ofta att kunden har ett specifikt problem som hen vill ha hjälp att lösa.
Om du vill ha ut maximalt av din hemsida är ett bra arbete med konvertering den riktigt bra grund att stå på.
När du arbetar med konverteringsoptimering skapar du en hemsida som verkligen levererar det som du vill och behöver att den gör. Utan att investera i flera kampanjer på Google Ads eller annonsering på sociala medier kan du förbättra resultatet rejält. Genom att göra insatser som ser små ut när man gör dem, kan man på ett nästan förbluffande sätt förbättra resultatet. Ibland är det den mest kostnadseffektiva insats du kan göra.
När du vänder dig till oss på WSI tar vi ett helhetsgrepp om hur du tar emot och visar information för din besökare. Genom flera olika verktyg ser vi på hur kunden agerar. Vi använder oss av AI baserade verktyg som genom sin kunskap och databas kan hjälpa oss att hitta detaljer att se över och förändra. Vi kommer med en hel plan för vad vi tror är den väg som vi gemensamt ska se till att få implementerat på sidan.
Om du jämför med att lägga mer pengar på medier i form av annonsering eller SEO optimering, är det en riktigt låg kostnad. Din möjlighet att förbättra resultatet p åi stor sett alla dina marknadsinvesteringar ökar. Eller om vi säger så här: Om du av hundra besökare konverterar 10 eller 20 nya kunder, vilket väljer du?
Det svaret är först och främst att man ska veta vem man har som kund/besökare. Målgrupper reagerar ibland olika på vissa typer av insatser. Sedan är det egentligen ett ord som gäller – tester. Vi tar fram förslag på vad vi tror är den väg som vi ska ta. Men för att veta detta måste vi testa oss fram. Dessutom måsta man ta en test i taget, eftersom vi inte kan testa två detaljer eller idéer samtidigt. Tillsammans med er tar vi oss sedan fram till en ny och mer effektiv lösning.
Här kan vi antingen arbeta direkt med den utvecklare som ni idag arbetar med. Vi kan också erbjuda hjälp av våra egna designers och utvecklare som finns i WSI nätverket. Huvudsaken är att det finns en klar plan som vi kan följa. Det är viktigt att testerna genomförs på ett korrekt sätt så att resultatet inte blir oklart, exempelvis genom att göra andra insatser samtidigt. Vi ser till att tillsammans med er koordinera detta så att det inte blir någon detalj som av misstag påverkas av flera faktorer under testets gång.
Prata konvertering med oss idag!
Om du är intresserad av att få mer information om hur vi kan hjälpa jut er med Konverteringsoptimering, hör av er så bokar vi ett samtal. Vi kommer att se till era specifika behov och skräddarsy en löning som ger resultat.
Vi ser fram emot att prata vidare med er!