Konkurrensanalys

När du vet vilka dina konkurrenter är så kan du utforma en bättre strategi. En effektiv konkurrensanalys kan ge dig insikter i vilka styrkor och svagheter dina konkurrenter har. Vi kan hjälpa dig med affärsutveckling genom att ta pulsen på marknadsplatsen och hitta konkurrensfördelar.

Group of young business people sitting in board room during meeting and discussing with paperwork

Identifiera dina tio viktigaste konkurrenter

Vet du vilka, eller vad du behöver hålla koll på? Lokalt, nationellt eller internationellt, dina konkurrenter finns där ute. Ju mer du vet om dina konkurrenter, desto bättre kan du förstå vad det krävs för att slå dem.

business documents on office table with smart phone and laptop computer and digital graph business with social network diagram and three colleagues discussing data in the background

Förstå dina konkurrenters strategier

Att undersöka en konkurrents innehållsmarknadsföring, sociala närvaro och sökmototoptimeringsstrategi kan sprida ljus över marknadsföringslandskapet i din bransch och hjälpa till att fylla hål som du borde ta med in din egen digitala strategi.

man-board-checklist

Hitta utrymme för förbättring

Även din tuffaste konkurrent kan delge vilka möjligheter som finns! Om du tycker att ditt företag är framgångsrikt, det är då du bör titta på dina konkurrenter för att fatta beslut om det finns utrymme för förbättringar inom något område som du inte tänkt på.

Visste du detta?

Resultaten från en konkurrensanalys kan hjälpa dig utforma en plan för att bli bättre än dina konkurrenter. Överväg följande statistik gällande värdet av att genomföra en konkurrensanalys:

87%
87 % av företagen säger att deras marknader har blivit mer konkurrenskrafiga under de tre senaste åren
25
I genomsnitt så kämpar de flesta företagen mot 25 konkurrenter
80%
80 % av företagen har åtminstone en deltidsanställd som arbetar med just konkurrensinformation
91%
91 % av företagen ser kvantitativa resultat från deras ansträngningar med analyser

Vi gör mer än bara konkurrensanalyser

Att skapa en informativ konkurrensanalys är en mycket bra start, men du behöver överföra dina undersökningar till praktiskt arbete. Om du vill stärka din konkurrenskraft behöver du tänka igenom de olika digitala marknadsföringstaktikerna som du bör utnyttja dig av.

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Generera kvalitetsleads som är mer troliga att bli dina kunder.

Bygg  medvetenhet kring varumärket

Bygg medvetenhet kring varumärket

Bli hittad av dina kunder och skapa mer medvetenhet kring dina tjänster.

Öka ditt anseende online

Öka ditt anseende online

Låt dina kunder bli dina varumärkesambassadörer och dina mest lojala följare.

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förvandla din hemsida till en leadsgenererande maskin för ditt företag.

Prata med en WSI-expert idag

Lämna dina kontaktuppgifter till WSI så kommer en av våra digitala marknadsföringsexperter att följa upp och boka ett möte på en tid som passar dig.

Vi ser fram emot en pratstund!

Julio-Vieira-Profile-Picture
“Under vårt partnerskap med WSI så visade de lovande nya sätt att marknadsföra vårt företag. Idag jobbar vi med statistik och mer detaljstyrd data och har insett att det digitala området är ett viktigt verktyg för Clinica da Mama för att positionera sig i en mer och mer konkurrenskraftig bransch.”
Julio Cesar Vieira dos Santos - Clinica da Mama, Ägare.

Låt oss prata om dina konkurrenter

Stäng WSI Close Icon

Besöker du hemsidan från: United States?

Du kanske är intresserad av att besöka

www.wsiworld.com

Där finns också mycket bra information om WSI och vårt nätverk av digitala marknadsföringskonsulter men inkluderar mer information om vårt arbete i din region.

WSI in the World